Vrtić prije škole
Stvaranje suvremenog predškolskog kurikuluma, kojeg obilježavaju otvorene strukture i obogaćeni programi za svako dijete postaju novi izazov za predškolski odgoj, posebice za njegovu primjenu u praksi.
Holistički pristup, konstruktivizam, razvojno primjerena praksa i odgajatelji kao refleksivni praktičar otvaraju nove mogućnosti i drugačije shvaćanje značaja odgojno obrazovnog procesa u odnosu na dijete u vrtiću.
Program pripreme za školu oduvijek je bio prisutan u predškolskim ustanovama. Međutim termin "priprema" sugerira postojanje točno određenog načina rada u točno određenim vremenskim okvirima i više ne odgovara zahtjevima suvremenog predškolskog kurikuluma.
U našem vrtiću pripremu za školu smatramo kontinuiranim procesom koji počinje ulaskom djeteta u vrtić kao ustanovu. U institucionalnom kontekstu vrtića potičemo razvojne osobine djeteta bogatstvom poticaja vodeći računa o integriranom djelovanju fizičkog ( prostor kao treći odgajatelj), socio-emocionalnog (atmosfera, interakcija, komunikacija, suradnja...) i kulturnog (imagge djeteta, stavovi i uvjerenja odraslih) aspekta.
U refleksivnoj praksi na odgojno-obrazovni proces se gleda kao na pedagoški kontekst složenih, dinamičkih i otvorenih struktura čiji je kreator dijete. U svim aktivnostima vodimo računa o dobnoj i individualnoj primjerenosti koje čine našu razvojno primjerenu praksu te promišljamo o načinima kako pripremiti dijete da bude spremno učiti i pripremljeno za cjeloživotno učenje. Ključni element u procesu učenja su pamćenje i sjećanje, a zahvaljujući novijim istraživanjima mozga pamćenje se objašnjava kao proces a ne samo kao centar koji je smješten u određenom dijelu mozga. Različitost načina na koje djeca pohranjuju i prizivaju informacije tjera nas da promišljamo o memorijskim putovima:
...ali i o povezanosti načina učenja s teorijom o višestrukim inteligencijama, gdje su inteligencije ustvari sposobnosti i sve su jednako važne u cjelovitom razvoju djeteta kao ličnosti.....
Podjela VI :
-
lingvistička
-
logičko-matematička
-
prostorna
-
tjelesno-kinestetička
-
glazbena
-
interpersonalna
-
intrapersonalna
-
prirodoslovna
-
egzistencijalistička
Takvo sagledavanje nameće potrebu o stvaranju okruženja koje će dijete poticati na istraživanje odnosno učenje i to na njemu primjeren način....

...jasličko poticajno okruženje... ...vrtićko.... ...predškolsko...
Fotografije prikazuju kako mi promišljamo o okruženju, ali stvaranje poticajnog okruženja koje ima razvojno primjerene karakteristike ne može se nuditi kao gotovi recept već kao stalno propitivanje i procjenjivanje i tek tada govorimo o ....

U kojem holistički pristup kroz integrirano učenje pružaju djetetu usporedan utjecaj na sva područja povezujući ih kao karike u lancu učenja-nižući i gradeći iskustva i znanja....

Tako projekt živi od jaslica do predškole, od kretanja do slova...
Primjer: MAČKA KAO ... M ....
...pokret...glazba....govor....crtež....slovo....ples pisanja
