Važna načela Montessori pedagogije su razdoblja posebne osjetljivosti, individualno učenje djece i pripremljena okolina.
PRAKTIČAN ŽIVOT
•vježbe iz praktičnog života pomažu djetetu da se osamostali, da zna pomoći samo sebi, da ne ovisi o drugima
•imaju važnu ulogu u razvijanju grube i fine motorike
•pribor iz područja praktičnog života sadrži predmete s kojima se dijete svakodnevno susreće
JEZIK
•vježbe iz jezika uvode djecu u predčitalačke i predpisalačke vještine –prepoznavanje, imenovanje, povezivanje – glasova, slova, analize i sinteze te jednostavne aktivnosti čitanja i pisanja
SENZORIČKI RAZVOJ
•vježbe iz senzomotorike potiču dijete na korištenje i izoštravanje svih osjetila - dijete koristeći vlastita osjetila, istražuje i upoznaje okolinu koja ga okružuje te upoznaje značenje, za njega, apstraktnih pojmova (npr. dugačko/kratko, glasno/tiho…..) - to zovemo materijalizirana apstrakcija
•vježbe iz područja senzomotorike provode se s priborom za razvijanje vida, dodira, sluha, mirisa, okusa, osjeta težine, osjeta topline i stereognostičkog osjeta („vide rukama”, osjećaju tijelo u prostoru)
MATEMATIKA
•vježbe iz matematike se neposredno nastavljaju na vježbe iz senzomotorike
•najvažnija osobina ovog pribora je konkretiziranje matematičkih pojmova i računskih operacija te hod od konkretnog prema apstraktnom
KOZMIČKI ODGOJ
•vježbe iz kozmičkog odgoja obuhvaćaju bogatstvo raznolikog sadržaja
•djeca upoznaju zemljopis, kulturu, povijest, umjetnost, znanost