Znakovi upozorenja

Dragi roditelji, obratite pažnju na...

Rano djetinjstvo je period najbržeg razvoja u odnosu na ostale faze života te je na njega potrebno usmjeriti posebnu pažnju. Bilo kakvo odstupanje kod djeteta, ako uočeno i prepoznato dovoljno rano, može se uspjeno tretirati i liječiti. Brojna istraživanja ukazuju na važnost rane intervencije u toj najosjetljivijoj fazi razvoja djeteta..+ Kada dijete dosegne određenu dob, a ne usvoji vještine koje se za tu dob očekuju, to postaje znak upozorenja za eventualno postojanje određenih poteškoća. Ne treba se bojati tzv. "lažnog alarma" odnosno mogućnosti da se u dijagnostikom postupku ustanovi da je djetetovo ponašanje u granicama normale.

Cilj dijagnostike upravo i je otklanjanje neopravdanih sumnji ali i potvrda onih opravdanih. Ovime ne želimo dijete stavljati u određene kategorije odstupanja nego upozoriti Vas da na vrijeme potraite stručnu pomoć. Rana intervencija u ovom periodu od presudne je važnosti pa je stoga iznimno bitno na vrijeme prepoznati potencijalna odstupanja.


 VID

  • često žmirka, škilji, naginje glavu kad pokušava nešto vidjeti
  • Ima poteškoća u vidnom praćenju objekata i ljudi
  • Gleda u križ
  • Predmete prinosi preblizu da bi ih vidjelo

 SLUH I GOVOR

  • Ne okreće se kad ga zovete
  • Uvijek se okreće na istu stranu kada želi nešto čuti
  • Često traži da mu se ponovi
  • Ne govori i ne razumije govor (nakon 24. mjeseca)
  • Služi se samo gestama

 MOTORIČKI RAZVOJ

  • Teško drži glavu uspravno
  • Ima prenizak ili previsok mišićni tonus u usporedbi s vršnjacima
  • Ne poseže za predmetima
  • Više koristi jednu stranu tijela
  • Stalno je u pokretu (nakon 3. godine)

SOCIO-EMOCIONALNI RAZVOJ

  • Ne traži tjelesni kontakt s roditeljem, odbija dodir
  • Ne ostvaruje kontakt očima
  • Ne pokazuje interes za ljude
  • Neobično dugo ponavlja isto ponašanje
  • Nemotivirana agresivnost prema sebi i drugima (nakon 3. godine)
  • Enureza i enkopreza (nakon 5. godine, nekontrolirano mokrenje i otpuštanje stolice)

SPOZNAJA

  • Ima vrlo kratku pozornost (nakon 3. godine)
  • Ne može odgovoriti na jednostavna pitanja o priči u dobi od 3 godine
  • Ne pokazuje jednostavne vještine rješavanja problema kao što su slaganje puzzla, popunjavanje zadanih crteža u dobi od 4 godine
  • Ne shvaća značenje rijeći: danas, sutra, jučer u dobi od 5 godina

Ispiši stranicu