Znakovi upozorenja
Dragi roditelji, obratite pažnju na...
Rano djetinjstvo je period najbržeg razvoja u odnosu na ostale faze života te je na njega potrebno usmjeriti posebnu pažnju. Bilo kakvo odstupanje kod djeteta, ako uočeno i prepoznato dovoljno rano, može se uspjeno tretirati i liječiti. Brojna istraživanja ukazuju na važnost rane intervencije u toj najosjetljivijoj fazi razvoja djeteta..+ Kada dijete dosegne određenu dob, a ne usvoji vještine koje se za tu dob očekuju, to postaje znak upozorenja za eventualno postojanje određenih poteškoća. Ne treba se bojati tzv. "lažnog alarma" odnosno mogućnosti da se u dijagnostikom postupku ustanovi da je djetetovo ponašanje u granicama normale.
Cilj dijagnostike upravo i je otklanjanje neopravdanih sumnji ali i potvrda onih opravdanih. Ovime ne želimo dijete stavljati u određene kategorije odstupanja nego upozoriti Vas da na vrijeme potraite stručnu pomoć. Rana intervencija u ovom periodu od presudne je važnosti pa je stoga iznimno bitno na vrijeme prepoznati potencijalna odstupanja.
VID
- često žmirka, škilji, naginje glavu kad pokušava nešto vidjeti
- Ima poteškoća u vidnom praćenju objekata i ljudi
- Gleda u križ
- Predmete prinosi preblizu da bi ih vidjelo
SLUH I GOVOR
- Ne okreće se kad ga zovete
- Uvijek se okreće na istu stranu kada želi nešto čuti
- Često traži da mu se ponovi
- Ne govori i ne razumije govor (nakon 24. mjeseca)
- Služi se samo gestama
MOTORIČKI RAZVOJ
- Teško drži glavu uspravno
- Ima prenizak ili previsok mišićni tonus u usporedbi s vršnjacima
- Ne poseže za predmetima
- Više koristi jednu stranu tijela
- Stalno je u pokretu (nakon 3. godine)
SOCIO-EMOCIONALNI RAZVOJ
- Ne traži tjelesni kontakt s roditeljem, odbija dodir
- Ne ostvaruje kontakt očima
- Ne pokazuje interes za ljude
- Neobično dugo ponavlja isto ponašanje
- Nemotivirana agresivnost prema sebi i drugima (nakon 3. godine)
- Enureza i enkopreza (nakon 5. godine, nekontrolirano mokrenje i otpuštanje stolice)
SPOZNAJA
- Ima vrlo kratku pozornost (nakon 3. godine)
- Ne može odgovoriti na jednostavna pitanja o priči u dobi od 3 godine
- Ne pokazuje jednostavne vještine rješavanja problema kao što su slaganje puzzla, popunjavanje zadanih crteža u dobi od 4 godine
- Ne shvaća značenje rijeći: danas, sutra, jučer u dobi od 5 godina
Ispiši stranicu